BIEŽĀK UZDOTIE JAUTĀJUMI

Kas ir reklāmas projekts un dizaina izstrāde?

Reklāmas projekts ir jebkāda veida ideja, kurai ir konkrēts mērķis, kas jāsasniedz ar noteiktu resursu daudzumu. Lai projektu izplānotu un izpildītu – tiek plānoti nepieciešamie resursi: budžets, termiņš jeb laiks tā plānošanai, administrēšanai un izpildei, kā arī nepieciešamie cilvēkresursi.

Dizaina izstrāde ir kvalitatīvs vizuālais noformējums jebkāda veida informācijai, ko nepieciešams nodot dažādos kanālos. Mūsu dizaineri dizainu izstrādā, ņemot vērā klienta vēlmes, pielāgojot tās mūsdienu tendencēm un atrodot kompromisu starp doto termiņu, pieejamo budžetu un vēlamo rezultātu. Mūsu mērķis ir radīt kvalitatīvu un estētisku dizainu, lai klients spētu sasniegt labākos mārketinga rezultātus.

Kā veidojas cena?

Dizaina un reklāmas projekta izstrādes cenu nosaka laiks, kas nepieciešams, lai paveiktu doto uzdevumu.

Viena stunda mana laika maksā:

25 EUR dizaina izstrāde;

35 EUR 3D projektu izstrāde;

20 EUR koordinēšana un projektu vadība.

Savukārt tas, cik laika nepieciešams projektam vai dizaina izstrādei atkarīgs no: dotā laika, iesniegtās informācijas daudzuma un materiāliem.

Kas nepieciešams dizaina izstrādei?

  1. Idejas izklāsts un mērķis.
  2. Visa informācija par ideju/projektu, t.sk. teksts un attēli. Ja ir, tad arī – citu dizainu attēli, kas patīk vai nepatīk (arī tas ir svarīgi, jo ietaupa laiku, kas var tikt pavadīts strādājot pie dizaina, kas klientam var nepatikt).
  3. Vēlamais izpildes termiņš.
  4. Ja plānotais projekts ir plašs un laikietilpīgs vai prasa nestandarta risinājumus – vēlams norādīt arī projekta budžetu, lai varam izplānot un atrast vislabāko risinājumu.

Ņemot vērā šos 3 punktus, dizaineris aptuveni var orientēties un saprast, cik laika būs nepieciešams, lai paveiktu doto uzdevumu. Laiks tiek aprēķināts balstoties uz pieredzi ar līdzīgiem projektiem. Piemēram, vizītkartes izstrāde aizņem 1-1.5 stundu, līdz ar to izmaksas būs 25-35 EUR.

Pirms darba uzsākšanas notiek diskusija par detaļām, vienošanās par termiņu un darba izmaksām. Dizaineris izstāsta savu ideju par to, kāds varētu būt dizains. Ja klients ir apmierināts ar noteikto cenu un ideju, dizaineris ķeras pie darba.

Kā notiek dizaina izstrāde?

  1. Grafiskā dizaina darbiem izstrādājam 2-3 skices.
  2. No dotajiem skiču variantiem, klients izvēlas labāko, izdiskutē ar dizaineri nepieciešamās izmaiņas.
  3. Dizaineris veic izvēlētā dizaina uzlabojumus. Labojumi, kas ietilpst dizaina cenā tiek veikti ne vairāk kā 2-3 reizes.

Kā veidojas papildus izmaksas?

Papildus izmaksas rodas, ja:

  • klients pēc pirmo skiču saņemšanas maina konceptu vai maina/papildina doto informāciju;
  • klients nespēj paskaidrot, kas neapmierina dizainā, bet pieprasa papildus variantus;
  • tiek būtiski saīsināts darba izpildei dotais termiņš (piemēram, dizains nepieciešams 1-2 darba dienu laikā, lai gan sākotnēji tika dota 1-2 nedēļas);

Kā samazināt izmaksas?

  • Skaidri aprakstīt visas vēlmes un pieminēt būtiskās detaļas;
  • Aprakstīt ne tikai vēlmes, bet arī to, ko noteikti nevajag iekļaut dizainā;
  • Sūtīt tikai atlasītas fotogrāfijas, kuras tiešām vēlaties redzēt dizainā (citādi dizainerim būs jāveic ne tikai fotogrāfiju apstrāde, bet jācenšas atrast, viņarpāt, atbilstošākais attēls un tas aizņems daudz vairāk laika, nekā to darītu Jūs)
  • Sūtot un aprakstot labojumus – sūtīt visu vienā reizē (kur jānomaina krāsa, jāsamazina vai jāpalielina teksts, kur jāpārbīda attēli u.tml.). Lai gan var šķist, ka tās ir nelielas izmaiņas – darot katru no tām atsevišķi, būtiski palielinās maketa/dizaina izstrādes laiks. Ir atšķirība – vai pieci labojumi tiek veikti vienā vai viens labojums piecās reizēs. Katrā piegājienā fails ir jāsaglabā ne tikai darba failā, bet jāpārvērš atbilstošā formātā, lai to estētiski skaisti var nosūtīt un parādīt klientam.

Kā notiek un cik maksā logo izstrāde?

Bieži vien klients jautā, cik maksā logo izstrāde, nenorādot nekādu informāciju par uzņēmumu vai produktu/ pakalpojumu. Uz šo jautājumu nevaram skaidri atbildēt, jo logotipa izstrādei nav vienas standarta cenas.

Situācijas, tāpat kā klienta vēlmes var būt ļoti dažādas un specifiskas, tāpēc logo izstrādes cena tiek noteikta individuāli un tikai pēc idejas un situācijas izklāsta.

Bet tomēr – cik maksā logo izstrāde jeb – kā veidojas cena?

Ja nepieciešams:

  • atsvaidzināt esošo logo un klientam ir skaidra vīzija par to, ko vēlas. Darba izmaksas ir 35-100EUR. (Svarīga nianse, kas ietekmē cenu – vai klientam ir iepriekšējā logo darba fails (jebkura veida vektorgrafikas fails .ai, .cdr, .eps vai .pdf formātā) , ko mūsu dizaineris var rediģēt vai vismaz daļēji izmantot)).
  • izveidot logo pēc klienta skices un sagatavot to atbilstošos formātos – gan drukai, gan web. Darba izmaksas: 100-150 EUR. (Piemēram, klients atsūta uz papīra zīmētu skici un attēlu ar vēlamajām krāsām – mūsu dizaineris to pārzīmēs datografikā un sagatavos visus nepieciešamos failus).
  • izveidot jaunu un unikālu logo, zinot tikai biznesa sfēru, nosaukumu. Izmaksas, sākot no 250EUR. Šis ir gadījums, kad logo izstrādes procesam klāt nāk uzņēmējdarbības sfēras un tai raksturīgo iezīmju un simbolikas izpēte. Dizaina izstrāde tiek veikta, komunicējot un diskutējot ar klientu, kas palīdz izprast klienta vīziju par lielisku rezultātu.

Ja pieejams lielāks budžets – kopā ar logo piedāvājam arī zīmola stila grāmatas izstrādi, kurā tiek paredzēts logo lietojums, fonti, krāsas un logo izmantošana gan web dizainā, gan dažādos poligrāfijas materiālos.